Tuesday, August 31, 2010

Momentum 10 malam terakhir..

Salam.

Alhamdulillah. Momentum aku berjalan lancar setakat ini.. Moga terus istiqamah.
Senior-senior yang mantap. Alhamdulillah, sempat liqa' sebentar. Syok ada senior macam ini, iman terjaga bila duduk dengan mereka.
Yang baju putih tu, adik aku, Amru. Dia memang kerek, dia buat rekod abang dia ni macam 'useless'. Dia dah khatam lima kali masa malam ke 21, and me, five kali khatam is my record. Personal la..tapi takpe, as long as istiqamah jalan la kan. Base number khatam aku - two times. Jadi, kira istiqamah la as long as tak kurang two times kan? Haha..

Ini Ustal Bil Ghaith(ejaan tak pasti), Ikhwanul Muslimin dari Algeria. Kata naqib, dia sapu semua jadual bagi tazkirah sepuluh malam terakhir. Ha, tazkirah bukan pas tarawih terus, masa dia bagi ini jam menunjukkan pukul 1.20 pagi! Dia boleh cakap Bahasa Melayu. Cool..Haha. Macam itulah UIA, masjid dia hidup setiap masa bila 10 malam terakhir. Nikmat..

Ha..ini gambar penonton. Ramai jugak. Cuma, segan nak bangun nak ambil gambar. Retarded kot orang tengah dengar tazkirah kita bangun ambil gambar, macam tak respect.
Inilah crowdedness di tingkat tiga masjid UIA.
Oh..itu auza'ie dan hariz afiq. Awau-awau tu kawan aku. Kami baru habis mesyuarat sebelum tu, prepare reunion caliph14.

Jangan main-main. Aku cakap memang hidup masjid ni. Ha, ini Qiam pukul 4 pagi. Ramai kan yang datang solat?  Imam pun masyuk, Imam Idris Basyir. No wonder la boleh menangis sampai sedu-sedu kan?
Dua syeikh yang dirindui. Ust Usman dan Abang Syarif aka Sarep.
Akhir kata, iktikaf malam ke 21 saya diakhiri dengan Seminar Islam@nusantara oleh Dr Hafidzi. Masya ALLAH, merdeka kita berkait rapat dengan perjuangan Islam. Aku bercita-cita untuk berperanan dalam kebangkitan Islam yang terakhir.

Alhamdulillah. Itu sahaja. Aku terfikir, dalam cycle tamadun. Adakah kebangkitan Islam kali ini akan disusuli dengan kejatuhan semula? Atau adakah ianya kebangkitan terakhir dalam tempoh ini? Jika ianya yang terakhir, persediaan perlu lebih rapi. Dajjal akan tiba..

"Esarus that no' darador"..

Salam.

p/s : kawan-kawan caliph, ahad ini jom berkumpul ramai-ramai di Masjid UIA kalau free. Buat halaqah and tazkirah masing-masing. MOga bertambah iman dan amal.. :)

5 comments:

  1. terer2... semoga istiqamah..
    jaga amru tu...
    potensi beso..
    tp..
    bkn beso cm .......abg die.....

    haha.... jgn tacing lak

    ReplyDelete
  2. nidzam - oit.. apa main saiz2 ni?! haha,. abangnya memang la, dah umur 19 tahun dah.. hehe.

    ReplyDelete
  3. Adakah kebangkitan Islam kali ini akan disusuli dengan kejatuhan semula? Atau adakah ianya kebangkitan terakhir dalam tempoh ini? Jika ianya yang terakhir, persediaan perlu lebih rapi. Dajjal akan tiba..

    peranan kita..
    ayuh!!

    ReplyDelete
  4. salam. Maaf keluar tajuk sikit. Ada baca ayat yang hampir 90% serupa dengan post anta yang 'I love You' dulu tu, kat sini (bhgn komen):

    http://senikehidupan.wordpress.com/2010/01/24/episod-150-al-hubb-itu-cinta/#more-1169

    hopefully yours is the real. Terasa nak tanya, siapa copy siapa ni?

    ReplyDelete
  5. Anon 1 - insyaALLAH..peranan semua..

    Anon 2 - ada org copy? weee...haha. tu original dari ana.. kalo ana copy ana akan tulis source..kalo x jadi PLAGIARISM... :)

    ReplyDelete

Sila lah komen. Untuk perkongsian ilmu, teguran membina, dan pengerat ukhuwwah.