Monday, January 18, 2010

Kita teruskan!

Baru lepas kawan Langkawi call. Same thing berlaku pada kami. Apa agaknya? Teka lah. Hehe. Apa yang aku nak cakap utk yang tengah nak jadi soleh dan musleh, jangan sekali-kali putus asa. Allah nak ajar macam-macam, dan cara mesti unik. Nama pun Tuhan. Kadang-kadang Allah ajar melalui kesilapan. Diletakkan dalam perasaan serba salah, keliru, marah, defenseless, malah buat SALAH! Banyak kali! Mula2 memang kau persoalkan. Why?! Why! Then, Allah dengan lembut leraikan simpulan dalam hati kau. Aku rasa dan sedang merasa. Baru aku faham, Allah hanya nak naikkan darjat aku di sisi Dia. Baru hati tenang. Biarlah yang belah 'sana' nak kata apa, tapi Ketenangan tak boleh dipalsukan kan? Yang dah lepas, aku amik pengajaran. Takda hal la. Setakat gado budak-budak. Time tu dengan sekarang jauh beza. Our paradigm had shifted. We view you in a different way now. Nicer and cooler and calmer way. What about you? The way you act indicates yours. Insya Allah. Both of us dah lepas hukum taklifi. What about you? Barakallahu fiik.

No comments:

Post a Comment

Sila lah komen. Untuk perkongsian ilmu, teguran membina, dan pengerat ukhuwwah.