Sunday, September 26, 2010

Picturesque 1 - Barrett 50 Cal and Baby Shrek

Salam.

Bismillah.


Ini style baru nak menyampaikan maklumat.. Gambar.. :)

Part 1

Ini Barrett 50 Cal. Lebih spesifik Barrett M28. Aku berjumpa dengan si manis ini kali pertama di rumah aku secara maya tahun lepas. Di dalam Call of Duty aku ditugaskan bersama seorang lagi pakar sniper yang berpengalaman. Sejak itu, aku bercita-cita untuk satu hari memegang dan menggunakan si manis ini untuk membantu agama, bangsa dan negara aku sekiranya keadaan memerlukan pada satu hari nanti. Insya ALLAH. Senjata ini = Anti-materiel not anti-personnel.

Besarkan peluru dia? Ada ura-ura mengatakan penggunaan si manis ini dilarang untuk menembak manusia. Sememangnya, memang tidak patut pun. Mengapa? Ini jawapannya..Lihat gambar di bawah.

Kalau dilihat pada dasar model ini, ia digunakan sebagai senjata anti-materiel, iaitu senjata yang direka khas untuk meneutralkan musuh dalam kenderaan berperisai seperti helikopter, kereta kebal dan apa-apa yang kebal la.. Ada model Barrett yang direka khas untuk menggunakan Raufoss Mk iaitu sejenis API (Armour Piercing Incendiary). Senang cerita meletup la bila kena tembak. Meletup betul. Bukan meletup sikit-sikit berdarah tak. Sebab itu ura-ura kata ia diharamkan menembak manusia secara 'direct'.

Lagi satu yang special pasal Barrett ini, dia disertai picatinny rail untuk membolehkan penembak insert apa-apa 'attachment' macam night vision punya scope, thermal scope, dan sebagainya. Mantap kan? Jauh tembakan sejauh 1500 meter (4,900 kaki). Impeccable. Ada bi-pod and mono juga.
I just hope one day, I would able to lay my hand on this gorgeous sword of the modern world, place my eye before its lens of various scopes, and pull a trigger - for the cause of Allah. Insya Allah. I'm terrorist? Nay, I'm just confident the war is coming. It is predicted by the Hadith and various person and clans. Even the anti-war and peace-loving scientist, Albert Einstein says so,
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
Sad for him. His little equation of E= mc^2 had made big impacts on Nagasaki and Hiroshima. He must be sad of that..

Part 2

Kali pertama aku melihat mereka, aku terganga dan terkejut. Tiada pernah aku nampak sesuatu secomel itu. Sehingga sekarang mereka kekal tercomel di hati..

 Inilah dia.. Baby-baby Shrek yang sangat-sangat-sangat comel. Kali pertama nampak, memang terus hati terpaut. Super comel..

 Memahamkan diri aku tentang hakikat kebapaan yang bakal setiap lelaki tempuhi..

Mengenangkan kenangan semasa kecil, bagaimana aku membuli kucing-kucing kami - Kitty dan Kidtun namanya.. Begitulah juga si Saif dan Ayaz ketika berjumpa dengan kucing-kucing liar.. Like brother, like brother.

Anak-anak itu anugerah Allah. Usahlah buang mereka.. Jangan buat selagi syariat belum membenarkan. Jika kau salahkan pembuangan bayi berlaku disebabkan tanggapan masyarakat terhadap mereka yang bersalah, jangan kau lupa tanggapan ini telah membuatkan bakal ibu-ibu dan bapa-bapa lain lebih bertanggungjawab terhadap diri dan tanggungan dan cukup kuat untuk melayari bahtera. Lebih sabar menahan hawa nafsu, lebih sabar membentuk peribadi diri.

Aku tak percaya pada kata pepatah yang mengatakan dalam setiap tandan pisang mesti ada yang buruk. Dalam ramai-ramai ibubapa, mesti yang ada macam ni. Mesti ke? Masih ada yang perlu kita lakukan untuk menyelesaikan masalah ini. Kalau iye pun dah bersalah, jangan dihukum anak-anak itu. Bagi pada yang lebih memerlukan.. Masyarakat memerlukan modal insan yang subur, kesuburan tidak terletak pada status sama ada anak itu dalam nikah atau luar. Ianya terletak pada tarbiyah..aku percaya itu.

Doc Childre, Teaching Children to Love
Harmonizing heart and brain through love is what can establish a complete intelligence, a complete self, where a child can look at life and realize there are no dead ends, there are always possibilities. The greatest gift a parent can give a child during all the ups and downs of life is love.

Dengan itu, Wassalam. Have a nice day - and exam!

2 comments:

  1. ha.takutnya tgk senapang tuh.

    tapi syoknya tengok anak2 shrek. eh, nak kahwin ajak ye. ;)

    Oh. boleh tak cipta senjata yang boleh membunuh tanpa menyeksa mangsa? hah, physicits, we have work to do ( i mean, not W=Fd)

    ReplyDelete
  2. haha. memang takut.. tapi yang kene tembak tak sedar kot kene. yelah, 1.5 km limit die.

    syok an? ahaha. nnt ana kahwin ajak nta ke, atau ana nak kahwin ajak nta kahwin sama2 sekali.. both would be great. haha.

    i still dunno. i mean, this Barrett if really kena tepat, that guy will explode straight away, tak seksa kot. or if tak seksa langsung, tak jumpa lagi..

    yap2..got work meh.. both W=Fd and the other one, in the common sense.. :)

    ReplyDelete

Sila lah komen. Untuk perkongsian ilmu, teguran membina, dan pengerat ukhuwwah.