Sunday, August 1, 2010

Konvokesyen Pertama dan Malam Seni

Salam

Bismillah.

Referring to the 'iklan' in the television, your own story - 1 Malaysia. This is my story, and I love my life.

 ***************
Konvokesyen DQ

 Alhamdulillah. Malam semalam saya dan kawan-kawan berkonvo. Alhamdulillah, kenangan manis. Terutama semasa persediaan dan karnival - penuh gelak ketawa dan bahan membahan setelah sekian lama tak ketemu. Sampai ke DQ pada malam Jumaat untuk raptai, kehadiran saya disambut oleh karnival yang masih hidup lagi disertai dengan rakan-rakan yang belum tidur dek seronok berjumpa teman lama. Ada yang sampai tak tidur langsung, menyebabkan majoriti graduan lelaki persijilan ternganga dan tersengguk semasa raptai.

Habis raptai terus dirai dengan berlegar-legar di sekitar karnival. Hush.. duit dan makanan. Berjumpa junior dan juga senior. Juga ikhwah-ikhwah sepasukan. Ingat lagi malam konvo, duduk kumpul dalam bilik.Ambil handphone Farhan yang boleh reverse lagu atau suara backward, cari lagu Lady Gaga Paparazzi, reverse kan, serius seram dengar agak jelas puja Lucifer. Pelik kan? Dulu hebat ambigram, sekarang pandai main sound pulak. Allah.. Seram.

Pada hari konvokesyen, bersama jubah 'entah apa orang panggil jubah tu nama apa ntah lupa dah' dipakai, amat seronok dan 'thrill' bak kata orang-orang surau. Gembira sangat. You know these guys - best duduk dengan mereka. Salah silap tegur, masjid ajak, kejut solat, gelak macam raksaksa dan joker, main bola macam apa hebat betul, pandai tak payah cerita la, hati baik, jaga ikhtilat. Bila masuk kolej, serius rindu suasana macam ini. Serius. Bi'ah solehah itu indah dan mutma'innah.

Maghrib terus pulang - ada malam seni Al-Amin. Konsep tahun ini - amat power. Lain daripada yang lain. Modern.

The rest.. let the pictures sing..


Malam Seni Al-Amin

Malam seni kali ini memang lain dari yang lain. Modern sangat. Gelak dan menangis. Gelak sebab budak-budak darjah 1 hingga darjah 6 buat persembahan. Menangis? Al-Amin had escalated me this high - thankful to Allah had placed me in the school. Good comes from the school, bad is essentially from me. Both came from the same source - yadhurru wa yanfa'u.

Love Al-Amin, Love DQ, will be loving my college. Soon..

These two events re-adjust, refresh my will and mission, as well as targets and destination. I know, mardhatillah isn't a mere physical destination - to reach it I must be spiritually in the direction - as the flower prepares itself to be flourished, so do I.




2 comments:

  1. mabruk akh, dah graduate.

    wah, agaknya, for the whole batch, you guys are the first to have ur convo.

    Your journey lies ahead. brace it =)

    ReplyDelete
  2. syukran. amin... :D

    agaknye..heee... nta pulak nnt kot..

    doakan ana istiqamah amin..

    ReplyDelete

Sila lah komen. Untuk perkongsian ilmu, teguran membina, dan pengerat ukhuwwah.