Monday, June 14, 2010

One happy family at home!

Salam.

Bismillah.

Alhamdulillah. Semalam buat halaqah keluarga. Rasa bahagia. Perkongsian ilmu, gelak kat adik-adik yang present entah apa-apa, kat pengerusi yang macam pemalas nak mempengerusikan majlis, dan macam-macam lagi. Tengah-tengah halaqah datang adik-adik kecil comel buat poyo tengah-tengah usrah. Cubit-cubit, tarik-tarik pipi, sampai derang fed up.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Ada mak yang particular about almost everything. Ada ayah yang tahu macam-macam. You know, my interest in secret societies and conspiracy rooted from him.

Alhamdulillah. Bahagia. Moga dikekalkan. Dan di'expand'kan..huahua...

Diriwayatkan dari Abi Said bin Jubair dari Ibni Abbas ra bahwa Rasulullah SAW bersabda:

Sesungguhnya Allah SWT meninggikan derajat anak cucu orang beriman agar dapat bersamanya di dalam surga. Meskipun anak keturunan itu tidak sampai derajatnya karena kurangnya amal. Pertemuan ini sebagai bentuk penyejuk mata bagi orang beriman tersebut.

Kemudian Nabi membacakan ayat ini..

Dan orang-orang yang beriman, beserta anak-cucu mereka yang mengikuti mereka dengan keadaan beriman, Kami pertemukan mereka dengan anak cucu mereka (di dalam Syurga); dan Kami (dengan itu) tidak mengurangi sedikitpun dari pahala amal-amal mereka; tiap-tiap seorang manusia terikat dengan amal yang dikerjakannya. (At-Tuur 21)

Cantikkan ayat Tuhan? Tak adalah lemah sangat rasa hidup dalam dunia.. Tengah-tengah iman haus, ada keluarga. Alhamdulillah.. Moga ianya kekal sampai ke syurga..

Alhamdulillah. Saja nak express happiness.

*You know, loving your family will help you stimulate your 'Heart' point chakra.

Salam

1 comment:

Sila lah komen. Untuk perkongsian ilmu, teguran membina, dan pengerat ukhuwwah.