Saturday, August 22, 2009

Ifthar Caliph14

Salam Ramadhan.

Gembira betul Ramadhan sudah mula. Harap semua dapat manfaatkan sepenuhnya bulan Ramadhan tahun ini. Azam dan Apply. Reflect dan Respond. Redeem dan Repent.

Insya Allah, pada 12 September 2009 Caliph14 akan menganjurkan Ifthar Jama'ie yang akan bertempat di sekolah. Diharap antum semua dapat mengajak rakan-rakan Caliph14 dari Tingkatan 1 hingga yang tamat Tingkatan 5. Kaut je semua, biar meriah.

Sehubungan dengan itu, diharap semua dapat beritahu rakan-rakan Caliph14 yang lain. Ifthar akan bermula pada pukul pada pukul 6 petang di Sekolah Menengah Islam Al-Amin Gombak.

Objektif.
1. Semarakkan semangat Ramadhan antara ahli Caliph14.
2. Menguatkan ukhuwah.
3. Kemaskini biodata peribadi.

Cara nak mendaftar mudah sahaja. Call atau SMS Ajk Pendaftaran Banin atau Banat.
Hasif - 0132172757
Haziqah - 0136771248 - 0176943270


Kalau boleh seminggu awal sebelum Ifthar agar dapat AJK prepare range jumlah makanan dengan lebih tepat. Setakat masa ini, kami bergantung kepada sponsor. Kalau ada sponsor yang mencukupi Insya Allah takkan dikenakan sebarang yuran. Buat masa sekarang kami masih memerlukan sponsor dari mana-mana pihak. Sesiapa yang bercadang untuk sponsor makanan ifthar silalah hubungi AJK Sponsor Banin atau Banat.

AJK Sponsor
Abu Dzar - 0192670368 - 0163369362
Amin - 0136657375
Qurratu Aini - 0172417007

Daripada Zaid bin Khalid Al-Juhani r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Siapa yang memberi makanan kepada sesorang untuk berbuka puasa, nescaya ia mendapat ganjaran yang sama dengan orang yang berpuasa itu"
(Riwayat al-Tirmizi) Shahih


Ha, apa lagi? Mai pakat-pakat sponsor. Sedikit pun tak apa, Allah Maha Pemurah. Moga dengan sponsor kalian Allah ampunkan dosa dan beri pahala sebanyaknya. Amin.

Untuk ifthar, sila bawa kuih masing-masing. Memandangkan setiap orang ada selera kuih sendiri kan? Pot-luck hanya untuk kuih sahaja. Selepas solat maghrib kita akan sambung untuk makanan yang lebih berat.

Terakhir, etika pemakaian. Untuk banat ada tema sendiri. Ana pun tak tahu apa exact tema, boleh rujuk pada Amirah Hafit (Timbalan Pengarah). Untuk banin, ada etika pemakaian.
1. Rambut kemas, warna natural.
2. Tidak memakai aksesori yang 'tak berapa sesuai' untuk dipakai di Majlis Ifthar.

Majlis ini akan tamat lepas dinner. Jadi, Isya' dan tarawih bebas sama ada di sekolah atau UIA atau tempat-tempat lain.

Itu sahaja. Sila daftar secepat mungkin dan tolong sekali cari sponsor. Boleh minta parents sponsor sekali. Ok. Syukran. Sebar-sebar kan. Salam Ramadhan!

4 comments:

  1. salam.
    untuk banat theme ape pulaaak? -_-
    takde orang nak terawih dekat surau smiaag je ke?

    ReplyDelete
  2. wasalam.
    dok tahu la, tp dgr bila bincang2 smlm mcm nak pakai pakaian yg satu tema. kalau bnn pakaian bebas la. bnt ana x dgr dan x brp faham istilah tu.

    ada je. cuma, kdg2 ada yg prefer d tmpt lain, atau di rumah. jd kita lepas sahaja la. lagipun, ada iktikaf masa tu, kalau nt nak join tarawikh dgn iktikaf tu pon xpe. ajak kawan2 sekali.

    ReplyDelete
  3. huhu...
    sedihnya x dpt nak join...
    T.T
    ada final exam next week tu...
    Wish me my success...
    have fun meeting with caliph14 again...
    kirim salam ana kat diorg semua...

    ReplyDelete
  4. xpe.
    insya allah nanti ana sampaikan salam pd drg.
    gud luck juga sama exam.
    bg flat.
    salam

    ReplyDelete

Sila lah komen. Untuk perkongsian ilmu, teguran membina, dan pengerat ukhuwwah.