Saturday, July 25, 2009

Haluan Blog Ini


Salam. Rakan-rakan pembaca, pertama sekali nak minta maaf, tengah pening dibuatnya dengan mende2 blog ni. Korang boleh tengok sendiri la, yang pod dengan chatbox itu terlebih saiz. Heh. Tapi tak apa. Biar ana terangkan sikit haluan yang akan ana kemudi dalam blog ana ni.

Ana amat terbuka dalam perbincangan tentang apa-apa tambahan ilmu. Namun, ada beberapa yang dia extra minat sikit.

Minat 1.
Physics. Truly minat in Physics. Terutama modern physics. Memang ada cita-cita nak sambung dalam nuklear fizik atau astrofizik. Apa-apa perkongsian. Silakan. Dan anda pun akan dapati most of dalam blog ini berkaitan dengan physics.

Minat 2.
Illuminati, Masons, dan apa-apa secret organisations. I admit, I fond of Illuminati. Artistic. Fantastic. Realistic. Chopstick? Haha. Jadi, jikalau apa-apa yang ingin ada kongsi, contohnya macam bekas Presiden US, George W. Bush, 33rd Degree Freemason, bila dia jadi head of CIA, dia berhentikan siasatan CIA ke atas Illuminati. Ha..Controversional Issues. They called it open secrets. Jadi, jikalau ada apa-apa bahan, reference, pertambahan maklumat, malah pembetulan fakta, amat dialu-alukan.

Minat 3.
Comparative religion. Dalam bab ni, pin amat-amat minat. Saya merupakan alumni Friendly Comparative Religion anjuran Saba Islamic Media. Batch ana Al Amin ingat nak ajak ramai lagi, tapi most of them are busy. Jadi, setakat ini, hanya saya dan seorang lagi ahli C14. Ilmu yang amat menghiburkan. Sebab kita dalam side yang benar, jadi semua kebenaran dah ada. Macam dalam Bible, Muhammad disebut sebagai Muhammadim means Muhammad Yang Terpuji. Juga dikenali sebagai Paracletos. Dalam Veda, nama ibu Muhammad bernama Sumati. Sumati is Aminah. Both have the same meaning! Sama macam ayah Muhammad. Translate dalam BM, maksud 'Hamba Tuhan'. Apa nama ayah nabi? ABDULLAH, means hamba tuhan. Begitu juga Buddha, memberi wasiat, bahawa akan datang akhir zaman seorang yang seperti dia. Kuat beragama, dan berperilaku mulia. Senjata utamanya adalah penarik utama pada dirinya, iaitu akhlak yang terpuji. Cuba rujuk balik sejarah dunia, manusia mana yang mempunyai akhlaq terbaik sepanjang zaman. Muhmmad juga dihormati oleh penakluk hebat, Napoleon Bonaparte. Proudly, Saya berbangga menjadi pengikut Muhammad.

Minat 4.
Quran dan Sains. Islam dan Sains. Dulu, ana cukup anti bila orang kata Science and Religion itu twin sisters. Ana beranggapan, Agama mesti letak di atas sekali, baru sains. Tapi, human changes. So do I. Sekarang, ana anggap statement itu betul. Science and Religion are twins. Why? Because Islam is NOT merely a 'millah', not merely a religion, but it is a 'deen'. Means way of life. WAY OF LIFE. Science and Religion are not at odds. Science is just simply too young to understand- Leonardo Vetra.
Jadi, contoh dalam bidang ini ialah Harun Yahya.

Minat 5.
Seni. Seni pertahanan diri, tak kira, fizikal atau pun seni ghaib. Dark magic, Metaphysical Arts Of Defense, apa-apa. Ana amat alu-alukan ilmu ini. Why dark magic? Why Unseen ones? Ana perlu tahu tentang perkara ini. Takdir hidup ana dah menjadikan ana penentang dark arts ini. Dan untuk itu, ana perlu tahu. Umar Al Khattab pernah berkata, Barangsiapa yang tidak mengenali apa itu jahiliyah, maka dia sendiri telah termasuk dalam golongan jahiliyah. Zaman sekarang zaman jahiliyah. Medivh dalam Warcraft define FEAR, as Unknown. Human always fear of the unknown. Macam mana nak banteras dark arts ini? Senang saja. Bukan dengan cara pergi serang pusat-pusat mereka, tapi dengan menyedarkan mereka, bahawa wujudnya seni-seni tenaga lain yang tidak menggunakan jin, tidak mensyirikkan Allah, malah menggunakan ayat Quran sebagai khasiat utama rawatan. Wujudnya seni-seni yang akan menyedarkan kita tentang hebatnya anugerah yang Allah berikan kepada khalifahnya di muka bumi. Amat-amat hebat!

Minat 6.

Games. Walaupun tak banyak yang perlu dibincangkan, tapi ia tetap menjadi satu minat bagi ana. Dulu minat Real-Time Strategy genre punya games, yang mencabar minda betul-betul. Lepas Palestin kena bedal lagi teruk, bertukar arah pulak. Minat First Person Shooter. Tapi DOTA masih tak tinggal. Hehe. Melepas. Hari ni diorang ajak pergi TBun, Asyraf ada tournament kat UM. GOOD LUCK ASYRAF!!!!!
Sori la kawan-kawan, ana pilih nak pergi Hari KoKU SRIAAG pagi ini, bersama family tersayang.


Mungkin ini antara haluan-haluan blog ini. Ana mungkin tak macam blog lain, penuh hujah dan hujah, blogger seperti itu ilmu mereka tinggi, tak terbanding. Cuma, ini yang ana mampu, Insya Allah, sebagai hujah di akhirat yang ana sudah menyeru orang ke jalan Allah. Insya Allah. I'll try my best!

Adios....Salam

No comments:

Post a Comment

Sila lah komen. Untuk perkongsian ilmu, teguran membina, dan pengerat ukhuwwah.